El agente: ¿Buenos dias (Buenas tardes) En que le podr’a ayudar?
El cliente: Buenos d’as (Buenas tardes) Yo quiero hacer un viaje a Puerto Rico. Necesito billetes y otra información.
El agente: Bueno. Usted necesita un billete de ida y vuelta ¿verdad? Cuando tiene que embarcar?
El cliente: Quiero llegar a San Juan el tres de agosto y quedarme all’ todo el mes.
El agente: Claro. Un boleto de avión de Nueva York a San Juan en segunda clase cuesta noventa pesos as’ que ida y vuelta costará ciento ochenta pesos.
El cliente: Pero no. . . . Yo lo quiero de primera clase.
El agente: Entiendo ahora. Ida y vuelta en primera clase costará dos cientos cincuenta pesos. Confirmaré las reservaciones y le llamaré por teléfono manana.
El cliente: Bueno y muchas gracias por su tiempo.
El agente: A sus órdenes.
--------------------------------------------------------------
Travel agent: Good day. How can I help you?
Client: Hello. I want to take a trip to Puerto Rico. I need some tickets and other information.
Travel agent: Very well. You need a round trip ticket, don’t you? When do you want to leave?
Client: I want to arrive in San Juan August 1st and stay the entire month.
Travel agent: Let’s see. A second class airline ticket from New York to San Juan costs ninety dollars, therefore, round trip would cost you one hundred eighty dollars.
Client: But no . . . I don’t want second class. I wish to travel first class.
Travel agent: I understand now. Round trip first class will cost you two hundred fifty dollars. I shall confirm the reservations and call you tomorrow.
Client: Very well and thank you for your time.
Travel agent: At your service.
No hay comentarios:
Publicar un comentario