martes, 28 de octubre de 2008

La agencia de viajes

El agente: ¿Buenos dias (Buenas tardes) En que le podr’a ayudar?

El cliente: Buenos d’as (Buenas tardes) Yo quiero hacer un viaje a Puerto Rico. Necesito billetes y otra información.

El agente: Bueno. Usted necesita un billete de ida y vuelta ¿verdad? Cuando tiene que embarcar?

El cliente: Quiero llegar a San Juan el tres de agosto y quedarme all’ todo el mes.

El agente: Claro. Un boleto de avión de Nueva York a San Juan en segunda clase cuesta noventa pesos as’ que ida y vuelta costará ciento ochenta pesos.

El cliente: Pero no. . . . Yo lo quiero de primera clase.

El agente: Entiendo ahora. Ida y vuelta en primera clase costará dos cientos cincuenta pesos. Confirmaré las reservaciones y le llamaré por teléfono manana.

El cliente: Bueno y muchas gracias por su tiempo.

El agente: A sus órdenes.

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Travel agent: Good day. How can I help you?

Client: Hello. I want to take a trip to Puerto Rico. I need some tickets and other information.

Travel agent: Very well. You need a round trip ticket, don’t you? When do you want to leave?

Client: I want to arrive in San Juan August 1st and stay the entire month.

Travel agent: Let’s see. A second class airline ticket from New York to San Juan costs ninety dollars, therefore, round trip would cost you one hundred eighty dollars.

Client: But no . . . I don’t want second class. I wish to travel first class.

Travel agent: I understand now. Round trip first class will cost you two hundred fifty dollars. I shall confirm the reservations and call you tomorrow.

Client: Very well and thank you for your time.

Travel agent: At your service.

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