martes, 22 de enero de 2008

ispanyolca kursu:LECCION 2- Saludos y Despedidas (Selamlar ve Vedalaşmalar)



Hola (Merhaba) Adiós (Allaha Ismarladık)
Buenos días (Günaydın) Hasta luego (Sonra görüşürüz)
Buenas tardes (İyi akşamlar) Hasta mañana (Yarın görüşürüz)
Buenas noches (İyi geceler) Nos vemos (Görüşürüz)

Encantado: Memnun oldum (erkek için)
Encantada: memnun oldum (kız için)

Pronombres Personales (Kişi zamirleri):
Yo (Ben)
Tú (Sen)
Él ( O /erkek)
Ella ( O /kız)
Usted (Siz /erkek ve kız/resmi konuşmalarda)
Nosotros (Biz erkek yoksa Karışık Grup)
Nosotras (Biz Kız)
Vosotros (Siz erkek yoksa Karışık Grup)
Vosotras (Siz kız)
Ellos (Onlar erkek yoksa Karışık grup)
Ellas (Onlar kız)
Ustedes (Sizler erkek ve kız/resmi konuşmalarda)

Verbo (Fiiller): Llamarse (Adı ... olmak)
Yo me llamo
Tú te llamas
Él /Ella /Usted se llama
Nosotros /Nosotras nos llamamos
Vosotros /Vosotras os llamais
Ellos /Ellas /Ustedes se llaman

Not: İspanyolcada fiilli cümleler yapılırken kişi zamirleri cümlede olmak zorunda değildir. Kişi fiil çekiminde ifade edilebilir.

Interrogativo (Soru Kelimeleri):
¿Cómo? (Nasıl)
Símbolos (Semboller): ¡(...)! ¿(...)? (İspanyolcada soru cümlelerinin başına ters soru işareti sonuna da normal soru işareti konulur.)

Actividad (Aktivite):

Adın ne? Adım Ozan. ¿Cómo te llamas (tú)? Me llamo Ozan
Adı ne? Adı Gülay. ¿Cómo se llama (ella)? Se llama Gülay
Adınız ne? Adımız Kaan ve Alper. ¿Cómo os llamais? Nos llamamos Kaan y Alper
Adları ne? Adları Eda ve Furkan. ¿Cómo se llaman? Se llaman Eda y Furkan
Adınız ne? Adım Lara. ¿Cómo se llama (Usted)? Me llamo Lara

No hay comentarios: